Tot timpul înainte

Search This Blog

Friday, January 22, 2010

Cel mai direct cetăţean al Republicii Moldova


Am găsit filmuleţul de mai sus pe situl http://suburban.ro/.
Mi s-a părut provocatoare denumirea acestuia şi l-am descărcat rapid.Fireşte bănuiam că un site românesc probabil mai toarnă un interviu contra comuniştilor..... nu m-am înşelat.Dar să ne întoarcem la cel mai direct cetăţean posibil, care jurnaliştii au avut (ne)norocul să îi întindă microfonul.
Acest cetăţean turmentat, cum siguranţă l-ar fi numit Caragiale, suferă de un fel de sindrom de neîmpăcare cu trecutul.Nu sunt versat deloc în medicină, dar cetăţeanul dat se pare că acuză comunismul de toate crimele de pe pămînt din ultimii 100 de ani.Asta înseamnă că Hitler şi Saddam Hussein pot să se odihnească în pace...
Lăsînd la o parte glumele , înţeleg suferinţa omului, după atîţea ani trăiţi în comunism unde a avut numai interdicţii.Totuşi mă agasează cînd acesta spune ,,jido-fascişti'' apoi masoni, referinduse la liderii comunişti de la Lenin pînă la Gorbaciov.Despre asta nu scrie nimic în manualele de istorie.Un fapt clar este că ura faţă de comunism a crescut în cazul lui atît de mult încît patriotismul său s-a transformat în extremism fanatic.
Sigur că nu pot să nu remarc curajul acestuia de a spune deschis şi direct tot ce simte , dar din păcate îmi este milă de el fiindcă toate trăirile astea interioare nasc în fond nişte idei tare amestecate şi greşite pe-alocuri.
Tot ce am vrut să spun prin acest video este că în Moldova există o categorie de persoane care încă duc o luptă a lor internă cu ,,balaurul roşu'', sunt rupţi de o parte a realităţii, şi din nefericire nu vor auzi niciodată acele declaraţii de recunoaştere a greşelilor făcute de comunişti în forma care iar linişti psihologic.

No comments:

Post a Comment