Tot timpul înainte

Search This Blog

Wednesday, February 3, 2010

Presa din România ajunge şi în Republica Moldova


O veste bună pentru iubitorii de presă în limba română.Moldpres difuzează în fiecare miercuri, începînd de azi, cîteva titluri de presă din România, eu zic cele mai importante din branşa ziaristicii române.Cu alte cuvinte, în fiecare miercuri puteţi găsi la chioşcurile Moldpres ziarele ,,Jurnal Naţional’’, ,,Adevărul’’ , ,,Academia Caţavencu’’, ,,Prosport’’ şi ,,Gazeta Sporturilor’’.După cum se vede şi în imagine, eu mi-am cumpărat ,,Jurnal Naţional’’ fiindcă este un cotidian de anvergură din România şi m-am gîndit să încep cu acest ziar.

Costă 5 lei 75 de bani şi este ediţia de ieri, marţi 2 februarie.Deci este o ediţie proaspătă şi preţul e convenabil.Preţul în România e de 1,2 lei noi şi conţine şi un supliment, o revistă ,,Jurnalul Sănătăţii’’. Desigur că raportînd schimbul valutar lei moldoveneşti – lei romîneşti, e un mic surplus la preţ , dar cred că per total e un preţ avantajos.

Consider că demult trebuia să apară ziare româneşti la noi.
Vorbitorii de rusă au o serie de ziare ruseşti , cum ar fi ,, KOMSOMOLISKAIA PRAVDA’’ şi altele nu le mai ştiu numele.Prin urmare şi noi cititorii moldoveni avem dreptul la presă românească.Sper cu timpul se va diversifica gama ziarelor române şi vom putea să găsim şi titluri ca ,,Evenimentul Zilei’’ sau ,,Gîndul’’. Deci este o acţiune salutabilă care va fi promovată prin înregistrări de vînzări.Prin urmare, cumpărînd un ziar demonstrăm că acest efort nu este în zadar.Deocamdată nu am găsit vreun ecou în presă despre această acţiune, de fapt mă bucur că sunt primul sau printre primii care scrie despre aceasta.Bravo mie!

P.S.S-ar putea să se găsească nemulţumiţi din cauza acestor ziare.Comuniştii desigur! Nu m-ar mira deloc dacă Petrenco o să facă gălăgie că ,,iată ce face statul român, încearcă să intervină iar în treburile interne ale Moldovei, aduce presă care va distorsiona gîndirea moldoveanului ’’ sau alte prostii de genul ăsta.Ar trebui cineva să le spună o vorbă românească: ,,GURA MICĂ’’!


3 comments:

  1. Cel mai folos si util (pentru a nu aluneca in extreme pe drumul "modernizarii") cred ca ar fi Dilema Veche. E preferatul meu. Eu il citesc aici, dar spre sa apara si in md in curind.
    Bafta multa!

    ReplyDelete
  2. mersi de parere , daca apare la chisinau o sa cumpar ,,dilema veche''

    ReplyDelete
  3. E un lucru bun că presa românească apare şi la noi. A scris şi presa de la noi despre asta, de fapt. Mă bucură însă că şi tu ai observat, şi ai scris şi pe blog despre asta. :)

    ReplyDelete