Tot timpul înainte

Search This Blog

Sunday, July 4, 2010

Argentina – Germania 0-4.Cineva îi mai poate opri pe nemţi ?




Gazeta Sporturilor a scris azi : Germania a dat cu Argentina de pămînt: 4-0

Nimic exagerat, toţi cei care au văzut meciul o să cadă deacord că Germania nu iartă.Nemţii şi-au făcut jocul lor demonstrînd o defensivă puternică unde Messi şi compania nu au avut nici o şansă. Schweinsteiger şi Muller au fost excepţionali, la un nivel înalt poate chiar mai mult decît mi-am putut imagina.

Nu am scris despre asta , dar sunt fan Germania de la începutul Cupei Mondiale.Nu spun asta acum fiindcă sunt marii favoriţii, pur şi simplu nu am scris desprea asta mai devreme.Nu am crezut că o să îmi placă atît de mult.


Am vizionat ieri jocul pe ecranul mare din scuarul Teatrului de Operă şi Balet.Şi ghici ce a fost cea mai tare fază.M-am întîlnit acolo cu nişte prieteni care erau toţi pe un cap fani înfocaţi Argentina.Cu tricouri, un steag mare, fulare, toate cu culorile sud-africanilor.La un moment dat glumeam să nu mă ia la bătaie.Dar nu a fost pentru ce .Unicul moment de extaz, pentru ei, a fost cînd Argentina a dat un gol perfect .... din poziţie afară din joc.Cînd s-a făcut 2 la 0 şi apoi 3 la 0, o umbră neagră de tristeţe s-a lăsat peste ei.La 4 la 0 orice sperenţe s-au spulberat.... La final mai erau să îşi uite lucrurile.Erau îndureraţi şi se grăbeau să plece.Îi spuneam unui prieten că la urmă unul dintre noi trebuia să plîngă, dar poate 4 goluri ar fi fost prea multe.Şi în plus, să privim partea bună, Maradona nu va fi nevoit să defileze gol, aşa cum promisese dacă Argentina cîştigă Cupa.

Pe cealaltă parte, cel mai înfocat suporter german( nu , nu eu) era unul realmente de origine germană şi în permanenţă striga pe acolo în limba s-a natală.Cu obrajii colaraţi în tricolorul ţării sale, la faţă de vreo 15 ani, dar cu voce tare pronunţată, dădea impresia de un mic nazist de pe vremea discursurilor lui Hitler.Desigur cu asta e asociaţia noastră, din filmele,, cu nemţii’’, sau mai recent cred că multă lume a văzut pe youtube ,,angre german chid ’’ care pînă la urmă strică tastatura în ţipete în limba germană.

Dar să ne întoarcem la meci.Ar de vis pentru mine o finală Olanda – Germania.Aceste 2 echipe sunt exponente a fotbalului tactic, precis, inteligent şi bine gîndit .Fotbalul sud-african e mai plin de viaţă, mai spectaculos, dar cum s-a dovedit mai slab atunci cînd echipa e condusă.Cel puţin Germania este cunoscută pentru faptul că are întotdeuna capacitatea de a reveni la scor.Păcat că Ballack ratează tot spectacolul , dar cum se vede echipa se descurcă bine şi în absenţa lui.

Marea problemă a acestui campionat sunt arbitrii.Multe echipe au avut de suferit din cauza deciziilor luate aiure. Vreau să am încrederea că în meciurile ce au rămas se vor selecta cei mai competenţi ,, fluieraşi ’’ şi tuşieri.Totuşi o echipă cu adevărat bună o să reuşească să obţină victoria cu goluri indubitabile.

No comments:

Post a Comment