O NOUĂ LUME A COMUNICĂRII.EP 1 from Nata Albot on Vimeo.
O NOUĂ LUME A COMUNICĂRII.Ep2 from Nata Albot on Vimeo.
Nu cred că mai este vreun cetăţean al Chişinăului care să nu fi observat că oraşul s-a făcut mai violet.Nu doar faţadele oficiilor Moldcell, dar şi vestimentaţia celor din jur parcă este alta.Motivul îl ştie toată lumea, poţi lua minute în reţea dacă dai nas în nas pe strada cu cei de la Moldcell.Şi oricum se pare că violetul a intrat în trend pentru sezonul de primăvară - vară.
Am impresia că hainele violet sunt la mare căutare prin magazine, mai ales de cei care vor să profite de ceva ,,dejeaba’’.Să stiţi că personal nu am nimic violet în garderobă… dar nici nu mă grăbesc să îmi rod adidaşii prin shop-uri.
Sunt abonat Moldcell şi vreau să spun m-a surprin plăcut rebranding-ul acesta.Dar nu m-am înghesuit prea mult în P.M.A.N. pe 28 aprilie fiindcă nu sunt amator nici de Inna nici de nu ştiu ce dj-ei.
Totuşi am urmărit cu mare plăcere filmuleţele postate mai sus, unde o avem protagonistă pe bine cunoscuta Nata Albot.Multa lume o ştie după emisiunea ,, Aventura Americană’” care a rulat pe ecran prin octombrie –noiembrie anul trecut şi mi-a lăsat o impresie foarte bună, după modul cum a prezentat şi în general ca o idee nouă de emisiune pe ecran.
Mă tot întrebam dacă o să mai facă ceva asemanator vreodată.
Şi iată că se pare de data asta face reclamă Moldcell-ului nicăieri în altă parte decît în Stockholm, capitala Suedie, tărîmul tehnologiilor avansate.
Am aflat o grămada de lucruri interesante despre suedezi, cum ar fi că cetăţenii capitalei beau fără frică apă de la robinet care provine dintr-un rîu local, şi chiar Primarul oraşului a băut apă direct din acest rîu, demonstrînd cît de curată este apa.
Altceva ar fi că Nata a reuşit să intre în clădirea Primărie şi să mă uimească cu faptul că din cei 101 de membri ai Consiliului Municipal, majoritatea sunt femei.Ce să zic, probabil asta e reţeta fericirii şi dezvoltării…
Apoi suedezii, au demonstrat că sunt foarte inventizi.În pofida unui eşec istoric al unei corăbii de-a lor, în urma unui conflict naval, corabia a fost scoasă la ţărm, renovată, şi expusă în present într-un muzeu din Stockholm.Astfel şmecherii scandinavi reuşesc să capteze milioane de turişti care vin să vadă o corabie medievală în toată splendoarea ei.
Pe de altă parte, a fi copil născut în capitală Suediei, înseamnă să ai parte de Ţara Poveştilor.Anume Suedia e patria unor personaje de poveste la scară internaţională, ca Karlson sau Pepi Ciorap-lung.Există un muzeu aparte cu un interior cu adevărat de poveste unde orice copil cînd va creşte va avea cu siguranţa nişte amintiri de neuitat.La fel este un prilej perfect pentru un adult să se întoarcă în copilărie.
Oricum suedizii îşi închipui cu greu viaţa fără telefonul lor mobil şi sunt receptivi la orice inovaţie tehnică în această privinţă.La o adică dacă ar fi o situaţie cînd un un suedez şi-ar uita portofelul acasă – nu s-ar întoarce după el, dacă ar fi telefonul mobil, nici n-ar clipi şi ar face drum întors.Este lăudabil faptul că aceştea conştientizează că e bine să fii extrem de tehnologizat dat nu dominat de tehnologii.În viaţa reală asta înseamnă că, dis de dimineaţă suedezii au obiceiul să îşi verifice în primul rînd poşta electronică de pe mobil şi dacă au sms-uri, ca apoi orice zi de muncă să depindă de apelurile de pe telefon.Însă în week-end-uri să respecte cu sfinţenie că orice plimabare ori timp petrecut cu familia să se desfăşoare cu telefoanele închise.
Dacă vorbim de un salon de telefonie mobilă în Suedia, aici designul este bine stabilit în raport cu cine intră pe uşă.Există spaţii de deservire a clienţilor cu amenajare specială pentru femei, unde predomină culorile roz şi roşu, cît şi pentru bărbaţi unde sunt culori mai masculine ca albastru.
O statistică spune că 95 % din populaţie a acceptat telefoanele în sisitemul 4G.Vă întrebaţi dacă e un lux pentu suedezi aceste telefoane? Anume concurenţa dintre Nokia şi Ericsson, care sunt brand-uri nordice, face ca preţurie să fie acceptabile, chiar mici la super oferte.Altă statistică 95 % din populaţie are acces la computere cu conectare la Internet, pe cînd telefonia mobilă acoperă 98 % din populaţia Suediei.
Ce mai rămîne de spus decît, se pare că deja nu mai există domenii unde suedezii să rămînă cu un pas în urmă măcar.Dar să ştiţi că există.Japonezii, cu grija lor paternalistă bine cunoscută la nivel internaţional, putem spune că i-au devansat pe nordici, la capitolul telefoane pentru bătrîni.Se ştie că vîrsta a 3-a şi 4-a nu prea este iubitoare de tehnologizare.Totuşi telefonele mobile japoneze incorporate cu buton de alarmă care cheamă ambulanţa în caz de urgenţă şi care măsoare tensiunea arterială nu mai pot fi ignorate de pensioanri atunci cînd poate fi chiar viaţa lor în joc.Deci suedezii recunosc că aici au fost devansaţi şi deja fac tot posibilul să introducă în circuit telefoane mobile similare.
În cele din urmă, Nata Albot a încercat, eu aş putea spune, tehnologia de vîrf – Telepresence.Este vorba despre un proiector revoluţionar care fac posibile întîlniri virtuale, la o rezoluţie HQ.Practic e un monitor în faţa ta unde vezi mai multe personae la mărimea 1:1.Cred că ai impresia că ai nimerit în Star Trek sau Războiul Stelelor căci realismul care redă proiectorul este fascinant.Pur şi simplu nu faci o diferenţă dacă o persoană îţi stă în faţă ori este la mii de km. distanţă.Cel puţin o companie din Suedia a avut 830 de înîlniri virtuale.Regula de baza este că doar prima înîlnire e necesar să fie ,,în carne şi oase’’ restul pot fi efectuate prin Telepresence.
La final vrea să spun că mi-a făcut mare plăcere să privesc cele 2 filmuleţe.A fost cred eu o idee inspirată ca Nata Albot să prezinte Moldcell-ul în călătorie prin Suedia şi Finlanda.La fel mă face să cred că în Moldova sunt multe idei originale şi inovatorii care trebuie să iasă la rampă.Nu suntem o ţară care stă pe loc.Avem oameni care pot face mai mult decît să se certe pe la emisiuni pentru scaunele de parlamentari şi posturi înalte.Îmi doresc ca moldovenii pur şi simplu să mai închidă televizorul şi să începă să gîndească la rece.Exact ca băieţii şmecheri din Nord care au reuşit să aducă la nivel internaţional Nokia, Ericsson, Skyp sau Ikea şi implicit dezvoltare şi o imagine pozitivă a celor 2 ţări scandinave.
Moldovenii de ce sunt în stare ?
No comments:
Post a Comment